In de vertelhoek

Tijdens dit thema hebben we het vooral over logeren bij opa en oma. Juf vertelt ook heel wat verhalen over haar kindertijd, oa dat er nog geen pc, gsm , tablet en televisie in haar huisje was toen zei klein was. De grote vraag was : wat deed jij dan voor je naar school moest vertrekken ;-)

Aan de kinderen werd gevraagd wat zij allemaal leuk en grappig vonden bij oma en opa : hier de antwoorden, herken je je kind ?

  • Ik speel met de nieuwe auto's en de tractor. Ik eet graag frietjes met een snor.
  • Hel liefst speel ik 'baloo's leggen' met de groene tractor. die is wel van speelgoed hé. Ik eet super graag geroerd ei en oma heeft superveel kusjes en ze zegt : dat schatje.
  • ik eet er graag aardbeienijs want mijn mama kan dat niet maken en ook nog kleine ronde patatjes
  • Samen met mij zus 'keukentje spelen' aan de tafel met alles uit de grote doos.Bij de ene oma eet ik graag worst en kleine balletjes en bij de ander oma apéro worstjes
  • Op het familiefeest speel ik graag voetbal met mijn neef en broer. Het leukste spelletje dat oma en opa hebben is het 'touwtje trek' spel. Ik eet er graag frietjes met worst en appelmoes en bij de andere oma , wortelpuree en hamburger. Opa heeft mij soms een fopzoen met veel lawaai..
  • Ik doe mijn brother tractors mee als ik naar oma ga. Opa kan mijn banden opladen van mijn fiets en ook het zitje hoger zetten. Oma zegt ' I love you' als ze mij naar boven brengt.
  • Bij de ene oma mag ik eten geven aan de vis, bij de andere oma mag ik de kleine poesjes eten geven. Opa moet soms in de hoek van oma als hij ons teveel plaagt.
  • Opa kriebelt mij. We mogen niet naar boven maar mijn broer doet het toch en dan loopt hij er vlug achter om hem te pakken. We gaan soms wandelen zonder hondjes
  • We rijden soms met de fiets naar het landje en dat is super ver. Ik mag takken uit de weide halen en die dan in een grote machine gooien.
  • Opa slaat soms op de poep voor de grap. Ik heb ook eens superver gefietst met oma en mijn benen deden ervan pijn. Ik eet er graag kip, patatjes en appelmoes
  • Bij oma eet ik graag ei want dat is veel lekkerder dan die van mama. Opa draagt ons soms ondersteboven. Als we gaan logeren mogen we superlang tv kijken en chips eten. Bij de andere oma is er gen kinderpost op de tv. Oma vertelt een verhaal van Rikkie.
  • Ik speel er met de tractor. Ik eet er gemixte wortelen en boterhammen met choco.
  • We spelen met platte blokken en opa wil ons kriebelen als we voorbij lopen. We eten patatjes met saus en bloemkool

Geen opmerkingen: